מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

תוכן עניינים

בעלי עסקים רבים כבר הבינו שהצלחתם תלויה במידה לא מבוטלת במשקל שהם ייתנו לשיווק הדיגיטלי שלהם. מדובר בהכרה במציאות המודרנית המחייבת מעורבות ונוכחות ברשתות, אליהן פונים כלל הלקוחות. הדרכים המובילות להגדלת ההכנסות של העסק וחשיפתו לקהל הרצוי הן קידום אורגני וקידום ממומן, ונעמוד על ההבדלים ביניהם בכתבה זו.

קידום אורגני- בישול ארוך

קידום אורגני הוא תהליך הכולל את סך הפעולות שיש לבצע במטרה להביא למיצוי מוחלט של פוטנציאל החשיפה לעסק. זהו תהליך ארוך טווח הכולל למידה של דרך החשיבה של הלקוחות והבנה של המציאות בשטח, כולל איסוף מידע על שיטות השיווק של המתחרים והדרכים הנכונות להבלטת היתרון של העסק על פני אחרים. הוא מאפשר את פיתוח העסק כנכס שיווקי ויוצר שפה משותפת עם לקוחות פוטנציאליים. קידום אורגני הוא גם ללא ספק הפתרון הזול יותר בהשוואה לקידום ממומן. 

קידום ממומן- תוצאות מיידיות

קידום ממומן של העסק שונה משיטת קידום אורגני בעיקר בפרספקטיבת הזמן שהוא לוקח כדי להביא לתוצאות. התשלום לגוגל או פייסבוק בתמורה לפרסום מודעות בראש סדר התוצאות של מנועי החיפוש, מביא לחשיפה גדולה יותר מאשר קידום אורגני, וחוסך זמן והשקעה בדף הנחיתה או האתר, שכן מימון המודעה כבר עושה את שלו. הוא אמנם יקר יותר מקידום אורגני אך ברוב המוחלט של המקרים יחזיר את ההשקעה. שתי השיטות טובות ונכונות, ומומלץ לשלב ביניהן, אך לכל אחת יש את היתרונות שלה.  

דילוג לתוכן